Toer jatiluwih en tanah lot tempel

14 september 2013 - Ubud, Indonesië

Na ons dagelijks ritueel!!!!!!! Naar de receptie toe wachten op Arix Maar we hoefden niet te wachten Arix zat al op ons te wachten.

Arix gaf aan dat wij ook een bezoek konden brengen naar de grootste rijstvelden van Balie de jatiluwih Dat was ook richting tanah lot dus oké eerst naar de rijstvelden.

De wegen zijn slecht in balie dus was er een vrachtauto in een gat gereden en omgekieperd.Dus een opstopping niet normaal alles krioelt dan door elkaar. Dus moest Arix een andere weg pakken binnendoor.

Door de binnenlanden.Nou op zich een hele ervaring wat je dan ziet is het echte leven van de bevolking.Echte armoede honden lopen overal door heen en los zoeken zelf eten.Overal kom je verdwaalde kippen tegen.Mensen die hun groenten wassen in een stroompje en ook wassen ze zich zelf daarin.De wegen zijn  daar nog slechter ene gat naar het andere Ook veel houtzagerijen gezien Hoe de mensen daar werken !!!!!!!! Nou van veiligheid is niks te merken gewoon op blote voeten geen veiligheidsbrillen voor splinters of iets dergelijks helemaal  niks.Kleine kinderen lopen gewoon overal tussen door of hangen in een draagzak bij de moeder Ook de grotere kinderen krijgen nog borstvoeding of ze eten rijst.

Maar tussen al die armoede zie je nog tempeltjes met offers die ze brengen aan hun goden Ze leven echt wat het land hun geeft en wat ze verbouwen.Uitendelijk naar verschillende bochten en hobbelende paadjes kwamen we weer op de hoofdweg en vervolgende onze weg naar de rijstvelden van Jatiluwih

Unesco beschermt dit gebied.Heeft een donatie geschonken voor het bestaan van de rijstvelden Jatiluwih.Wel ontzettend mooi Je hebt er rijstvelden met rode,zwarte en witte rijst.Je kan er ook een wandeling maken  over de smalle ongelijke paadjes van de rijstvelden.Mensen in de omgeving werken op de rijstvelden en kunnen zich dan voorzien van hun dagelijkse levensonderhoud.

De Tanalot tempel

Tanalot  is een erg toeristisch plaatsje met vele bezoekers en winkeltjes,kraampjes,terrasjes en restaurantjes.grootste gedeelte wat verkocht wordt is door de bevolking gemaakt

De tempel is gebouwd op een rots dat ligt in de zee.Als het eb is kun je er over een Zanddam  lopen en bij vloed loop je  tot je knieën in het water naar de tempel .Je kan de tempel alleen eerste gedeelte binnen om van het heilig  water te drinken.

Maar super mooi en vooral bijzonsondergang !!!!!!!

1. Bep en Bert:
    15 september 2013
    Hey Twan en Lisette,
    Heb jullie verhaal gelezen en jullie hebben in die week dat jullie er zijn al een hoop gezien.
    Vind het leuk om een beetje met jullie mee te reizen.
    Heel veel reisplezier.

Groeten, Bep en Bert
  2. Jeanne:
    15 september 2013
    Hi Lisette en Twan,
    Gaaf he, de tempel van Tanah Lot , een tip je moet eens proberen om kopi luwak te drinken, de koffieboontjes zijn opgegeten en uitgepoept door de civetkat,geeft een speciaal geurtje/kleurtje, en dat schijnt de lekkerste koffie ter wereld te zijn.
    In idere geval de duurste.
    Geniet..............Jeanne