Balinees huis galeries zilverfabriek en batikweverij

16 september 2013 - Ubud, Indonesië

Toen we op stonden regende het flink .Dus de paraplu mee even ontbijten.Arix zat al te wachten op ons in de lobby  voor onze toer naar een traditioneel Balinees huis,galeries,zilverfabriek en batik weverij.Onderweg werd het weer beter de zon kwam door en wordt het weer warm.Ons eerste bezoek was een traditioneel Balinees huis.Hier woonden zes gezinnen.IK weet niet hoe maar daar woonden ze echt.Wat ik een beetje eng vond was dat daar op de binnenplaats een bed stond .Mijn vraag was slapen ze hier .Nee zei Arix ,als er iemand sterft worden de overledene daar opgebaard en blijft dan daar drie dagen liggen.In die dagen doen ze dan allerlei rituelen voor de goden en dan gaat  het grote ritueel beginnen.Lijkt me toch niet zo fijn een dode drie dagen in de hitte tussen het dagelijkse levenDe keuken is een hutje met hout kacheltje waar dan grote verbranden zwarte pannen op staan waar de rijst in werd gekookt.Er was een waterput waar het water uit gehaald werd voor zich te wassen en andere bezigheden Ook was er een moderne keuken waar op gas gekookt werd.Nou dan mogen wij niet mopperen.