1-2-3-4-5-6-7ktober

8 oktober 2020 - Mirepeisset, Frankrijk

29 september

Binnendoor de rit naar Saint  Julien en Saint Alban Onderweg vele regen buien gehad

Maar later op de dag  kwam zonnetje erdoor
dus nog heerlijk buiten in de  het zonnetje zeker tot 7 uur Daarna naar binnen toen werd het frisser

30 september

Zon kwam op er dus droge dag
Fietstocht gemaakt  was moeilijk met vele hoogte verschillen dus beperkte fietstocht maar toch mooi geweest Besloten om de volgende dag naar de Flower camping de l olivigne te gaan

1 oktober

Aangekomen op flower camping de l olivigne  en het regende ontzettend erg Er stond veel wind Snel de camper neergezet en binnen blijven want was allemaal erg nat Dus lezen spelletje doen en vanavond naar  tv programma gekeken de masksingers

2 oktober

Vanochtend was het droog zonnetje kwam erdoor. Dus de omgeving  gaan verkennen na de koffie fiets gepakt En een rit  langs de Canal de midi eerste plaatsje wat we tegen kwamen was Le Somail

Le Somail is gelegen langs het Canal du Midi

Le Somail is een gehucht in het departement Aude in het zuidwesten van Frankrijk. Het grondgebied wordt gedeeld door 3 gemeenten: Ginestas, Saint-Nazaire-d'Aude en Sallèles-d'Aude. In de 17e eeuw was de stad de rustplaats voor passagiers op het postschip tussen Toulouse en Agde.Met De 17e-eeuwse Saint-Marcel-brug

3 oktober

Weer een  route gemaakt langs het Canal de midi Het weer was goed wel fris maar droog dus de andere kant langs Canal de midi terug

Langs Canal de midi fietsen is toch een belevenis want je fietst zo door vele dorpen.

Ook kun je boten huren en daarmee over Canal de midi varen

De verhuur boten zie bijna alleen maar varen op Canal de midi

Je meert aan waar je wilt om te slapen en ook kom je door allerlei dorpjes waar je kunt aanmeren om boodschappen te doen of ergens wat te  eten

Er zijn verschillende verhuurbedrijven  bedrijven aan Canal de midi Lijkt mij ook leuk om dat een keer te doen dan bijvoorbeeld paar weken varen  op Canal de midi heb het op mijn lijstje gezet

4 oktober

Vanochtend was het bewolkt toch besloten om te fietsen we zijn binnendoor over de land weggetjes gefietst prachtig om te zien met vele olijfbomen  druiven struiken  en fruitbomen het is een ontzettend groot wijn en olijven gebied

Door dat hele gebied kwamen we een groot oppervlakte tegen met zieke olijfbomen Om de ziekte te bestrijden hingen  aan de takken van ieder olijfboom twee ampullen  om verdere ziektes te verkomen

Onderweg  kwamen we nog vele amandelbomen tegen gelijk maar wat amandelen geplukt
Daarna fietsten we door een gebied op een gegeven moment kwamen we uit  in een dorpje.En in het dal naast het dorpje  lag een riviertje Het pad naast het riviertje daar stonden zeer oude platanen bomen pittoresk

Tot onze verbazing  fietste we zo een film set in Er werd een film daar opgenomen  Dus werden we weg gestuurd we mochten daar niet blijven Maar toch wel snel wat foto’s gemaakt
Op terug weg olijven fabriek bezocht en in de winkel olijven en  olie gekocht die hebben de eerste prijs gehaald in Parijs
moet eerlijk zeggen dat ze heerlijk zijn echt bijzonder niet van de zachte olijven maar precies goed ook van smaak

5 oktober

Fietstocht gemaakt richting beziers langs Canal de midi

Toch zie je dat sommige mensen aan stuntelen zijn om de sluizen in en door te komen En vooral als je met meerdere boten erin moet
En er zijn vele sluizen  In canal de midi

Ook zijn er  veel hoogteverschillen in  de sluizen

Het Canal du Midi (Letterlijk: Kanaal van het Zuiden) is een 250 km lang kanaal door Frankrijk tussen Toulouse en de Middellandse Zee. Het loopt door de regio Occitanië. Het kanaal begint in de gekanaliseerde Garonne (Canal de Garonne) bij Toulouse en mondt uit in het Étang de Thau nabij de vissersplaats Sète. Nabij Sallèles-d'Aude werd een korte aftakking van het kanaal gegraven naar de Aude, en vanaf daar het Canal de la Robine richting Narbonne en Port-la-Nouvelle aan de Middellandse Zee.. Er zijn 91 werkende sluizen op het traject.

6oktober

Besloten  om  verder te reizen naar Beziers  was maar 45 kilometer van de camping de l olivigne

We hadden camping aan het Canal de midi gevonden

En ook met de mogelijkheid  om Beziers  te bezoeken

Met de vooruitzichten dat het daar mooi weer zou zijn
Toen we daar aankwamen hadden we een probleem

Camping was dicht gegaan een dag eerder omdat de COVID daar erger was geworden

En ook werd er verteld door de eigenaar dat in dit gebied onmogelijk was om nog een plaats te vinden want alle openbare ruimtes waren gesloten op last van het departement  Dus dan heb je geen keus en dus maar weer terug naar veiliger gebied

Dus besloten om toch maar  weer 300 kilometer terug te rijden naar Tournon aan de Rhône daar is het veilig was wel jammer want beziers is een mooie stad.Dus de tolweg gepakt  en om 4 uur kwamen we aan op de camping
Camper neergezet en nog even in het zonnetje gezeten met wijntje

7 oktober

Vandaag hebben we gewandeld door het centrum Was erg mooi weer geworden toch 20 graden

De winkel  van de chocolade fabriek bezocht dus geproefd en gekocht Vooruitzichten zijn  nog verschillende dagen met mooi weer hopelijk  kunnen we hier dan nog wat mooie fiets tochten maken

1. Jan en Joke.:
    8 oktober 2020
    Nog lekker bezig. Zolang het weer en carona mee werken blijft het genieten. Ook alweer nieuwe plannen in het hoofd...spannend!!!!
  2. Hugo van Esch:
    8 oktober 2020
    Heerlijk!! Ziet er top uit, ondanks het weer.
    Lekker bezig daar.... Was je niet nodig als figurant op de filmset?! Ze wisten natuurlijk niet wat voor acteer talent je bent... Cheerz