8-9 oktober

9 oktober 2020 - Tournon-sur-Rhône, Frankrijk

8 oktober

In de ochtend is het fris maar rond elf uur kwam de zon door en wordt het warmer en smiddags is het  toch 22 graden

Toch nog een mooie route gefietst  kwamen maar een dorpje tegen chateauneuf- seur-Isere Het was een klein dorpje Een niet zoveel te beleven dorpje

Alleen een kapelletje Deze kapel in neogotische stijl domineert de stad Châteauneuf-sur-Isère en werd gebouwd tussen 1891 en 1895. Ze is gewijd aan de heilige Hugues (1052-1132), geboren in Châteauneuf, bisschop van Grenoble en schepper van de kartuizerorde. Tussen 1895 en 1939 zal deze plaats gastheer zijn van een belangrijke pelgrimstocht die een menigte katholieken samenbracht die kwamen genieten van de voordelen van de bron die volgens de legende de kracht had om het gezichtsvermogen te herstellen en koorts te genezen. Op het fronton van het gebouw waakt een bronzen standbeeld van Sint Hugues in pauselijke gewaden over de stad Châteauneuf-sur-Isère.
Toch nog een mooie fietsroute gehad van 40 kilometer langs de Rhône en vele fruitbomen gezien

9 oktober

Besloten  om morgen naar Nevers te gaan  Camping De Nevers hopelijk hebben we  daar nog paar dagen met mooi weer om wat te bezichtigen Weersvooruitzichten worden steeds minder en de COVID is ook bepalend anders waren we meer naar zuiden gegaan waar  de weersverwachtingen  veel beter zijn dan hier maar daar ben je afhankelijk van Hopelijk kunnen we in Nevers nog paar dagen wat te kunnen bezichtigen

En ook hebben we ook  onze wijn voorraad weer op peil gebracht

1. Jeanne:
    9 oktober 2020
    Hoe gaat het met je voet, na al dat fietsen?