8 sept

9 september 2013 - Ubud, Indonesië

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we voor onze toer met arix..We zouden naar drie tempels vulkaan koffieplantage en rijstvelden gaan.Tijdens onze rit was er een crematie Arix legde ons uit hoe dat verloopt eerst worden ze begraven na 2 jaar weer door de Fam eruit gehaald en de botten worden schoongemaakt gewassen  met heilig water en versierd met bloemen Daarna gaan de botten in een grote rode Buffalo die is gemaakt van hout en bamboe en volgt de crematie.DE as wordt in pot gedaan die van kokosnoot is gemaakt en met de Fam. en het hele dorp Gaan ze de as uitstrooien vanuit boven op de berg of in het water.En zo gaan ze een nieuw leven in wat ze van god krijgen.

De eerste tempel was Goa Gajah  in het plaatsje Bedulu de olifanten tempel de tweede tempel Gunnung Kawi in het plaatsje Tampaksiring .vallei tempel de derde tempel Tirta Empul ook in het plaatsje Tampasiring watertempel Daarna naar de koffieplantage in Tampasiring Daarna naar de vulkaan en de rijstvelden Ons af laten zette in Ubud daar gegeten bij restaurant Lotus de rijsttafel met vis gegeten.Arix heeft ons daarna weer bij hotel afgezet en komt weer dinsdag voor onze volgende toer