10 september toer

10 september 2013 - Ubud, Indonesië

Vandaag hebben hebben we een lange reis voor de boeg totaal ongeveer 6 uur reizen.

Een stukje landinwaarts vind je in het tropisch regenwoud de Gitgit waterval, een adembenemende waterval van 45 meter hoog.Naarmate je dichter bij de watervallen komt wordt de lucht steeds koeler.Op kleine afstand voel je de druppeltjes van het water op je lichaam.Dat is heerlijk verfrissend en koel

Vandaar uit zijn we gereden richting zuidkust Lovina beach.Je vindt er geen witte zandstranden of hoge golven om op te surfen en luxe hotels met zwembaden..Lovina beach  bestaat uit meerde stranden over een lengte van enkele kilometers.Tot grote verbazing zagen we geen enkele badgast.

Na de lunch zijn we doorgereden naar het dorpje Baturaden met de tempel met zwavelhoudende warm waterbronnen.Daar kan je in baden en hebben een heilzame werking.Dat is voor de  Balinees  heilig water. Twan vond het maar een vies zootje.En stelde voor dat ik erin zou gaan zodat hij de foto's kon maken.Geen probleem ik ben erin gegaan het was inderdaad super warm zeker wel 38 graden.En dacht misschien verdwijnen er wat rimpels en kom er 10 jonger uit!!!!.

DE terugtocht naar Ubud hebben we nog twee grote meren bekeken lake Batur   en leek Bratan.

Leek Batur is het grootste meer in balie en Leek Bratan biedt verschillende wateractiviteiten

Ons af laten zetten  in Ubud daar gegeten en een groot biertje gedronken.

1. Louki:
    11 september 2013
    Tjonge jonge...wat prachtig ...
  2. Jeanne:
    11 september 2013
    Hi Lisette en Twan,
    Ik krijg weer heimwee, als ik je stukjes lees..geniet ervan, vergeet Tahnah Lot [ de mooiste tempel van Bali niet ].
    Veel plezier , Jeanne
  3. Hugo van Esch:
    12 september 2013
    Mooi verhaal moeders, leuke foto's Twan.
    Ben benieuwd naar de rest. Lisette voel je 10 jaar jonger?!
    Geniet ze...
  4. Raymond:
    12 september 2013
    Hallo Twan en Lisette,
    Wat een geweldige reis met mooie foto's !
    Wat hebben jullie al veel mee gemaakt in zo'n korte tijd.
    Ik vind vooral de foto met die fiets met allerlei huishoudelijke spullen achterop geweldig. Volgens mij is Blokker ook zo begonnen (haha)! Wat ook leuk is bij Lovina beach in de ochtend met een boot naar dolfijnen kijken en ook snorkelen kun je daar zeer goed omdat er weinig golven zijn. Nog veel plezier, Raymond