8 oktober PineCreek Nitmiluk waterval

8 oktober 2013 - Kakadu National Park, Australië

Vandaag weer  verder naar het nationaal Nitmiluk park ,pine creek en de Edith falls.
We verblijven voor twee  nachten de Nitmiluk nationaal park daar hebben we een chalet.
Het nationaal Nitmiluk park ligt 30 kilometer ten noorden van Katherina het is 3000. Vierkante kilometer groot.Er zijn oude rots schilderingen van Aborigines en er leven krokodillen zeldzame zonastrilden, astrilden  vleermuizen en wallaby's
De rit in totaal was 350 kilometer Het was weer warmer 40 graden dus dat wordt een warme dag.
Als je de weg vervolgd naar het nationaal  park Nitmiluk passeer  je een oud stadje Pine Creek.Dat werd in 1800 opgericht.
Rond 1871 met het aan leggen van telegraph line werd er goud ontdekt en gedolven
Dit hebben ze gedaan tot de jaren zestig.
Je ziet wel oude gebouwen machines en treinen uit die tijd
Het stadje  zelf was ook uitgestorven met die hitte denk dat iedereen binnen zat bij de erco
Stadje bekeken maar telkens  afkoelen in de auto met erco zo warm dat het was
Verder door gereden richting de  Edith falls

De Edith falls is een etage waterval met drie meren En in de meren kun je buiten de natte periodes zwemmen
Waren verschillende looproutes langs de waterval kortste route  samen  met Twan gedaan.
De langere route alleen gedaan Het lukt Twan niet de om te klimmen over de rotsen heeft te veel last van zijn been en heup Dus ben alleen naar boven geklommen wilde toch de waterval zien.
Water mee goed ingesmeerd met zonnebrand hoed op fototoestel mee en klimmen maar .Was toch een hele klim naar boven over de rotsen in de  hitte Maar de route werd goed aangegeven En het  was super om het te beleven en erg mooi
Daarna  verder naar de Nitmiluk chalets daar arriveerden  rond half zeven en ondertussen brak de avond aan
Even wat eten wijntje drinken.En slapen morgen gaan we de Katherina  gorge cruise maken Foto's probeer ik morgen nog een keer slecht bereik hier