7 okt yellow river boottocht outback tocht naar de jim Jim waterval

7 oktober 2013 - Kakadu National Park, Australië

Vandaag vertrokken voor onze boottocht over yellow river.
ons navigatie systeem werkt niet in het nationaal park Dus toch de kaart gebruiken de route was volgens de kaart ongeveer een uur rijden Bij aankomst nog 5min rijden  met een bus naar de boot Het was wederom weer ontzettend warm 39 graden
De boottocht duurde anderhalf uur.De yellow river  was ook niet zo diep meer.Door de droogte is het water geslonken .Maar in de natte periode staat het water wel zeker twee meter hoger.
Was ontzettend mooi en we hebben toch de zoutwater krokodillen gezien en vele andere planten en vogels
Daarna onze weg vervolgd naar de Jim -Jim  waterval ook weer een afstand van een uur rijden wordt gezegd en je mag de weg alleen rijden als je een 4 WD hebt om dat die weg onverhard was Dus inderdaad  ruim anderhalf uur rijden kwamen we bij een klein zanderig ongelijkmatig rotsachtig weggetje aan en daar moest je de laatste acht kilometers nog overheen nou dan ga je echt de wildernis in over die acht kilometers hebben we een  uur gedaan.Was voor ons al een avontuur en een belevenis Maar we zijn aan gekomen bij de waterval bleek dat je nog een negenhonderd meter over de rotsen naar boven moest klimmen en als je dat bereikt had  was er geen waterval meer door de hitte was kwam er geen water meer  van de bergen Alleen kon je beneden  eventueel in het water zwemmen wat er nog was .Maar wel op eigen risico
Toevallig kwam er een persoon terug  van die klim en die vertelde dat het een hele zware en moeilijke klim was over de rotsen van zeker een uur heen en ook weer  een uur terug en de waterval was opgedroogd Dus besloten om die klim niet te doen  omdat het dan donker zou gaan worden als  we weer beneden  waren En dan  moesten daarna ook nog door die wildernis weer terug .maar het was een spannend avontuur   Morgen vroeg vertrekken we naar nationaal perk katherine gorge ongeveer 300 kilometers rijden  morgen probeer ik weer de foto's door te sturen van 6 en 7 okt lukt nu niet