6 okt nationaal kakadupark

6 oktober 2013 - Kakadu National Park, Australië

6 oktober

Vanochtend de auto opgehaald Het is een mitsibutie pajero Gelukkig kregen we een navigatie erbij .Dus ingesteld in het Nederlands   En het adres ingevoerd van ons volgend hotel  in Jabiru Gagudju Holiday Inn
Dat hotel is in het nationaal park Zo zouden we op de weg naar het nationaal kakadu park  uitkomen.

Even langs de supermarkt om voldoende water halen.Je ben je verplicht in Australië om mensen in nood of met pech te voorzien van water

Daarna onze weg vervolgen naar het nationaal  Kakadu park .
Afstand totaal was van Darwin naar kakadu 250 kilometers Tijdens onze rit hebben we nog verschillende dingen bezichtigd zoals

Foggdam dit wetlandreservaat aan de adelaide river is  een van de beste plekken om de wilde dieren van het noordelijke territorium in hun natuurlijke omgeving te bekijken zoals waadvogels zoetwater en zoutwater krokodillen reptielen amfibieën en zoogdieren
In het reservaat zijn wandelpaden en uitzicht platformen gemaakt.
Het was super warm wel 39 graden,nou we hebben geen krokodil gezien.

Maar de omgeving was mooi je zag overal termieten wel van  zeker 4 meters hoog Ook reden we langs stukken bos die gecontroleerd waren aan gestoken

The brak hut inn roadhouse - pub.
Dit was nog de originele   Buffalo jagers kamp Daar een heerlijk koud tap biertje gedronken.

Daarna onze weg vervolgen naar het hotel  Gagudju holliday in dat hotel is in het park Voordat we het park ingingen  moest je eerst een kaartje kopen van 25 dollar pp
Alle andere parken zijn gratis alleen voor het nationaal park kakadu daar moet je voor betalen
Waren laat in hotel dus douchen en slapen morgen gaan we eerst een boottocht maken over de Yellow water  hopelijk zien we dan wel krokodillen en daarna nog wat andere dingen van het kakadupark bekijken.De foto's probeer ik morgen op te zetten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl