Darwin 3,4 en 5 oktber

5 oktober 2013 - Darwin, Australië

We zijn kwart over 3 aangekomen in Darwin .Tevergeefs drie kwartier gewacht op onze chauffeur maar die kwam niet opdagen.Dus maar een taxie genomen naar ons hotel Double Three  Hilton.Daar verblijven we tot zondagochtend

Kwamen om half 5 aan in Double THree Hilton.Toen maar eerst even een ontbijtje  genomen en daarna gaan slapen.Je kan hier ontbijten vanaf drie uur s'nacht tot tien uur in de ochtend.

We werden pas om  elf uur wakker.Even buiten op balkon kijken en warm dat het was zeker al 36 graden

Toch maar Darwin gaan bekijken in de hitte elke stap die je zet zweet je al.

Darwin is geen grote stad maar wel met veel winkels,hotels,restaurants en bars Vanuit het hotel is het maar vijf minuten lopen en dan ben je middenin het centrum van Darwin.

Ondertussen was het half 1 dus eerst maar even lunchen.Twan zei even een hamburger proberen lijkt me wel weer lekker Nou lekker was het zeker maar grote porties hier die krijg je niet op.Ook wordt er geadviseerd veel water te drinken nu het hier zo warm is zeker 8 tot 10 glazen per dag.Dus ook een supermarkt opzoeken en flessen water halen Je bent blij als je de winkel in kan  gaan heerlijk is dat met de erco.Dus winkelen was geen straf.Ook maar gelijk een hoed aangeschaft.Beter nu het zo heet is.

Ook parken bezocht. Het zijn mooie aangelegde parken met uitzicht op zee Ondertussen brak de avond aan.Dus zagen we nog de mooie zonsondergang

Het was zo  wel  weer genoeg voor vandaag terug naar het hotel en douchen.En op tijd naar bed nog even wennen aan de hitte en het tijdverschil.

Morgen het reispakket bekijken die we hebben gekregen van de tours die we gaan maken.

Ooooooooo alleen maar kaarten en geen navigatie als dat maar goed gaat en ook nog links rijden!!!

Zondagochtend vroeg de auto ophalen en begint onze avontuurlijke tour van Darwin naar Alice Springs  zo ongeveer achttien honderd en twee kilometer door de parken en                landschappen Ben benieuwd wat we gaan zien .

1. Jeanne:
    5 oktober 2013
    Ja dat is andere koek, dan het Balineese tempo doeloe.
    Gaaf die tocht die jullie gaan maken en maak je niet druk zonder tom-tom kan het ook, vergeet niet regelmatig te tanken, zowel in de auto als in jullie.
    Veel plezier, kijk uit voor dingo's.............Jeanne
  2. Jan en joke:
    5 oktober 2013
    Goed om weer van jullie te horen , nieuw stukje aardkloot dus nieuwe avonturen . Deze keer met eigen vervoer begrijp ik dus opletten geblazen . Ander klimaat dus ook andere temparaturen , goed excuus voor een biertje of wijntje als beloning .Wees voorzichtig en veel plezier Gr J.W-J.