20 oktober St Jean- de-Luz

20 oktober 2014 - Saint-Jean-de-Luz, Frankrijk

Gisteren dus zondag het plaatsje St Jean de Luz bezocht

Saint-Jean-de-Luz
Gemeente in Frankrijk
Saint-Jean-de-Luz (Baskisch: Donibane Lohizune) is een gemeente in het Franse departement Pyrénées-Atlantiques (regio Aquitanië) en telt 13.247 inwoners (1999). De badplaats ligt aan de Golf van Biskaje in de Baskische provincie Labourd, en maakt deel uit van het arrondissement Bayonne.

Op 9 juni 1660 vond hier het huwelijk plaats tussen Lodewijk XIV van Frankrijk en Maria Theresia van Spanje.

In 1928 werd hier de golfclub Golf de Chantaco gesticht.

Het was erg druk en gezellig en super warm weer
Bij de haven was een vrije  tweedehandse markt valt me op dat je veel ziet op zondag in Frankrijk
Mensen mogen dan denk hun spullen vrij verkopen
Je ziet dan veel huisraad kleding sieraden en speelgoed
Ook St Jean de Luz is erg toeristisch aan de boulevard zie je veel hotels en appartementen
De terrassen waren druk bezet ook wel logisch warm weer en zondag vrije dag voor de Fransen
Het strand is groter en de zee is rustiger dan bij ons aan de camping
Maar je kan vanuit de camping bord de mer lopen naar St Jean de Luz is ongeveer 4 kilometer
Achter onze camping is een wandel pad langs de zee naar St Jean de Luz
Misschien dat we dat morgen gaan uitproberen
Door de vele toeristen ook meer terrasjes,winkels en restaurants
Maar ook wel logisch want het was super warm en zondag dus de meeste hebben vrij dus de terrasjes zaten vol

Vandaag wel wat meer bewolking maar nog 25graden dus straks nog even zwemmen in de zee

Morgen nog een dagje hier en dan zakken we af naar Poitiers

Nog wat  foto's gemaakt van de boardsurfers bij ons op het strand

1. Bep en Bert:
    20 oktober 2014
    He Twan, heb jij ook niet even geprobeerd om op die goven te surfen? Lekker dat jullie mooi weer hebben.
    Morgen dus weer een stukje naar boven maar jullie moeten weten dat het hier herfst is geworden, regen, wind en veel kouder.
    En jullie weten het als je weer thuis bent, word je weer ingeroosterd!
    Hele fijne dagen nog en geniet er van