16oktober van Glenn Helen naar Alice Springs

16 oktober 2013 - West Macdonnell Ranges, Australië

Vandaag gaan we van Glenn Helen naar Alice Springs.Zo ongeveer  nog 200 kilometers rijden
Onderweg nog twee plaatsen bezocht in het West MacDonnel Nationaal park.
Ormiston Gorge en  Ellery Creek

Ormiston Gorge daar waren waterholes met koud water drinkplaats voor de dieren
Met een uitkijk op de  white Spoky Gum  Threes (witte spook bomen )
Dat zijn mooie witte bomen met een lange  rechte gladde boomstam  en bovenin heldere groene blaadjes
In de zon glinsteren ze en in het maanlicht verlicht de witte boomstam op en de groene blaadjes bewegen en dat is dan spookachtig daarom die naam
Je hebt ook de rode gum trhees zijn ook witte bomen maar hebben een wildere bast met allerlei zijscheuten en groene blaadjes
Weer verder naar de Ellery Creek daar was ook een waterhole en verschillende Hikes
Wel rondom de waterhole gelopen Hikes hebben we niet meer gedaan
Het werd alweer warmer zo 35 graden
Besloten om door te rijden naar Alice Springs nog even een bezoek te brengen aan het telegrafisch museum dat een tussenstation was van Adelaide naar Darwin daar werden de eerste berichten doorgezonden in het jaar 1872
Verder nog  even een wasstraat opzoeken
Zodat de auto weer schoon ingeleverd word morgen
Morgen  hebben we de binnenlandse vlucht van Alice Springs naar Caerns komen daar savonds  aan en slapen dan nog een keer in het hotel
En dan gaan de volgende dag de camper ophalen
En dan begint ons laatste avontuur met de camper van Caerns  naar Sydney

1. Jan en joke:
    16 oktober 2013
    Het is ook een heel avontuur daar in Australie , ik heb Joke al jullie verhalen laten lezen en die zegt :doen zij dat helemaal met zijn tweeen zonder begeleiding ,dus heel verbaasd.De indrukken die jullie opdoen moet wel helemaal geweldig zijn , het leven wordt nooit meer het zelfde .Geniet en ga door .gr j.w-j