10 oktober 701kilometer naar Tennat Creek

10 oktober 2013 - Kakadu National Park, Australië

Vadaag onze trip van 703 kilometer richting Alice Spring en een overnachting in bluestone motor inn in het plaatsje  Tennant Creek.
We zijn vanochtend om kwart over zes vertrokken naar Tennant Creek
Onderweg kwamen we verschillende brandjes tegen die gecontroleerd  worden aangestoken
Onze eerste stop was in Mataranka daar hebben we getankt en ontbeten en koffie gedronken.
Twan zijn sigaretten uit balie waren op dus ook drie pakjes sigaretten gekocht Nou ontzettend duur drie pakjes  sigaretten voor 60 dollars
En de foto's die op de pakjes staan nou dan laat je het roken wel
Een ontzettende aardige man kwam vragen of die mitsibutie van ons was  want de   achterband was erg slap En inderdaad de band was slap .Lucht erbij gedaan en de band bleef hard hopelijk blijft dat zo anders wordt het band verwisselen
Route weer verder vervolgd naar de Mataranka thermal pools in het Elsy nationaal park
Het warme heldere  water uit de natuurlijke pools bubbelt vanuit de grond omhoog met een constante temperatuur van  34 graden
Rondom de Pools is er een palm bos en de palmbomen hangen vol wel met duizenden rode vleermuizen
Die zie  je met bosjes hangen en regelmatig vliegen ze langs een fascinerend gezicht .
Ook zijn we de pool in geweest was heerlijk even afgekoeld Want de temperatuur stijgt nu al naar 42 graden
Verder naar een historisch stadje  dat dateert uit 1930 Daly Waters  met de Daly  Waters  pub en een  oud ijzeren gebouw uit de pioneerstijd
De pub hangt vol met  collecte items wat door mensen werd achter gelaten
Daly Waters bezat het eerste internationale vliegveld van Australië
Hoe verder we de weg vervolgde naar Tennant Creek zie je langzaam de omgeving veranderen in een weidse en wildere heuvelachtige landschap met minder bebossing.
Weer verder de Pebles devil je gaat dan van de verharde weg af en dan rij je naar een mooi stuk wild landschap met mooie ronde stenen die zijn ontstaan door erosie
De abigornals people denken dat de ronde stenen slangeneieren zijn en houden daar  ceremonies voor
Tijdens onze rit naar Tennant Creek hebben we zeker  wel 20 doodgereden  waliby's en ook twee dode wilde  koeien gezien. Wel een raar gezicht als je zo'n dode koe ziet liggen met vier poten in de lucht en open gereten door de vogels Je zal zo'n koe maar tegen  je auto krijgen Maar goed voor de roofvogels.
Als je aan kwam rijden zag je groepen vogels op de kadavers.
Aangekomen bij het hotel om half zeven  dikke pech konden niet incheqen totale stroom uitval heel de stad lag plat .Dus wachten met een biertje tot er weer stroom was .Na ongeveer een half uurtje waren de problemen opgelost  Ondertussen was het half acht dus gelijk maar eten besteld en een flesje wijn.morgen vertrekken weer naar Alice Springs Het internet is hier echt een probleem onvoorstelbaar voor zo'n land Probeer  de mappen met de foto's die bij de verhalen horen morgen in Alice spring door te sturen .
Misschien heb ik daar meer geluk

1. Diane Honingh:
    11 oktober 2013
    Hee familie! Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Veel van de dingen die jullie zien hebben wij ook gezien (al weer 16 jaar geleden) en ooit wil ik nog eens terug. Het is een geweldig land vinden jullie niet? En zulke vriendelijke mensen vonden wij. Wij vonden de nachten zo mooi toen we in de outback waren: zoveel sterren en die zag je gewoon recht voor je, je hoefde niet eens naar de lucht te kijken.
    Al helemaal gewend aan het links rijden? En wat zijn de roadtrains enorm hè?

Geniet er lekker van!! Groetjes, Diane
  2. Jan en joke:
    11 oktober 2013
    Wat een beleving , net een spannend boek .Leef er helemaal in mee en het lijkt erop dat jullie nog veel meer gaan meemaken . Nog veel plezier verder en houd ons op de hoogte . Groetjes J.W-J
  3. Bep en Bert:
    12 oktober 2013
    Mooie reis die jullie maken. Alleen nu hebben jullie geen chauffeur en gids, dat zijn jullie nu zelf.
    Kunnen jullie wennen aan het links rijden en aan de warmte?
    Wij nu ruim een week thuis en de Camper naar de stalling gebracht voor het volgende seizoen.
    Heel veel reisplezier en hou ons op de hoogte, kunnen we een beetje meereizen.