11 oktober van Tennat Creek naar Alice

11 oktober 2013 - Alice Springs, Australië

Het hotel waar we vannacht geslapen hebben was tot nu toe het slechtste wat we hebben gehad
Foto's en verhaal heb ik er gisterenavond nog op kunnen zetten.
het hotel had nomadnet vorige  hotel daar was ook nomadnet Heb de codes gebruikt van vorige  overnachting daar had ik slecht bereik en viel steeds weg.Dacht probeer het gewoon met die codes en het lukte
Vandaag vijfhonderd en elf kilometer voor de boeg.We gaan nu naar Alice Springs
Onderweg kom je trucs  met aanhang van zeker 50 meter lang  tegen die noemen ze hier de Road Trian.
We kwamen eerst langs  de The Devil's Marbles zijn ook stenen die door de erosie zijn gevormd maar groter en mooier dan Devil's Pebbles
Er was vandaag meer wind en gelukkig maar 36 graden
We hebben ook nog een stuk outback gepakt wel ontzettend mooi  was toch een avontuurtje gedoe de wildernis rijden
Na  200 kilometer verder kwamen we bij een telegrafisch tussen station uit de negentiende eeuw
Daar kon je zien hoe ze in die wildernis wonen en werken.
Daarna nog verschillende monumenten van belangrijke  overleden pioniers uit het verleden
Verder zie je alleen  maar een wildernis
Het veraste  ons toen we bij Alice Springs aankwamen dat het een vrij grote moderne stad is met een groot  winkelcentrum en vele hotels
Het is een mooie stad in die wildernis .
Maar uiteindelijk is de stad ontstaan door die telegrafie
Vannacht verblijven we in hotel double Tree Bytes Hilton morgenvroeg gaan we weer verder naar yulara