Duiken in Tulamben 23september

24 september 2013 - Sanur, Indonesië

Gisteren  onze eerst twee duiken gemaakt in Tulamben

De eerste duik weer erg spannend weer even stabiliteit zoeken in het water maar de tweede duik ging super.We zijn totaal tot een diepte gegaan van 28 meter Was prachtig gezicht rondom de boot al dat koraal en vissen

De boot USAT Liberty, een vrachtschip uit de tweede wereldoorlog, in 1942 op de Lombok Straits vaarde, werd getroffen door een Japanse torpedo. Er werd nog een poging gedaan om haar naar Singaraja te slepen, maar het was al te laat. Iin plaats daarvan werd ze het strand bij Tulamben opgetrokken. Twintig jaar later in 1963, tijdens een eruptie van Mount Agung, rolde het schip in dieper water en brak het aan de boeg en het achtersteven. De USS Liberty heeft er sindsdien altijd gelegen.

Het zicht is hier over het algemeen goed, het water kalm en er is weinig stroming, Het wrak is zo’n 120 meter lang en je ziet hier veel verschillende diersoorten. Het wrak is toegankelijk en je kunt het ruim ingaan. Je vindt hier volop visleven zoals doktersvissen, batvissen, buisalen en vaak grote scholen vis. Daarnaast kom je hier als je geluk hebt barracuda's, grote zeebaarzen en schildpadden tegen.

Daarna weer terug naar Joe's gone diving en onze logboeken ingevuld en daar restaurantje opgezocht en voldaan en moe naar het hotel.Schijnbaar is hier vannacht een aardschok geweest.Maar niks van gemerkt we waren in dromenland

Vandaag blijven we bij het hotel lekker zwemmen en niks doen.Woensdag gaan we weer twee duiken maken op pandang Bay.