Chateau de lEperviére

6 september 2020 - Castel Camping Château de l'Epervière, Frankrijk

4september

Vertrokken van de vorige camping naar Gigny sur Saóne  camping Cháteau de l Eperviére

De rit was maar 90 kilometer

Dus we waren al voor 12 uur Op Château de lEperviére

Het is een luxe camping alles is er aanwezig restaurant Binnen en buiten zwembaden winkel bar met terras voor de kleine snacks  enz enz De plaatsen zijn erg groot we hebben een comfort plaats gepakt  met water en afvoer op eigen plaats

Het werd steeds warmer ondertussen was het al 31 graden dus niet zoveel meer gedaan
In de camper de Erco aangezet daar was het ondertussen 40 graden geworden

Gelukkig was er wind in de schaduw
En in de wind met een  lekker koud wit wijntje  en Franse kaasjes is het goed vol te houden Vanavond om half negen was het nog 25 graden buiten Twan de route voor morgen met de fiets uitgestippeld Naast ons stonden ook Nederlanders die waren al twee weken hier op de camping  en vertelde dat het hier goed is om te fietsen
Dus morgen op de fiets en de boel verkennen

5 September

Was vanochtend wederom weer heerlijk weer

Na ontbijt onze fietsen klaar gemaakt en een tocht maken naar tournus

Heen  weg zijn we langs  de  Saône   gefietst was een heerlijke rit helemaal langs de Saône   tot aan Tournus een prachtig fietspad  je fietst door een natuurgebied waar de dieren los rondlopen en er wild roosters zijn  geplaatst om  te verhinderen dat wild vee het natuurgebied verlaat

Langs het water werd er ook  gevist en er waren ook  verschillende recreatie  plekken waar mensen konden  verblijven en hun bootje het water in konden traileren
Aangekomen in tournus was er markt in het oude centrum
Het was ondertussen half een de markt is tot een uur  Nog even over de markt gelopen
Daarna een terras opgezocht en het nodige vocht naar binnen gewerkt   Het was ondertussen al erg warm geworden zo 30 graden
Daarna zijn we langs  de ander kant van de Saône weer terug gefietst naar de camping

Dan fiets je stukken lans de Saône maar ook door verschillende kleine dorpjes

Waarvan in een dorpje Ormes  er  een verkoop bezig was van old timers  en oude tractors
Frankrijk heeft nog vele old timers volgens mij staan er bij die oudere boeren nog veel van die oldtimers tussen de rommel
Leuk als je dit spontaan tegen komt
Daarna  weer terug naar de camping En weer een mooie rit gehad van 40 kilometers

Was nog steeds warm toen we weer terug waren op de camping ondertussen was al half 5 maar de witte wijn staat koud Lekker aan de koude witte wijn met heerlijke paté en Franse kaas

We blijven hier nog enkele dagen is nog veel te fietsen