7november vertrokken uit Wollomombi naar Uralla

7 november 2013 - Mount Warning, Australië

7 november vertrokken uit Wollomombi

Werden om 7 uur wakker was heel stil alleen de dieren hoorde je in de verte
Even koffie gezet broodje gegeten en weer verder naar Armidale
Armidale is een grote stad dus even  naar het informatie punt vragen waar de campings zijn
Daarna door naar Uralla een historisch goud delvers dorpje
Als je binnenkomt rijden is het net een cowboy film
Besloten om daar een paar dagen te blijven
Er was een camping plaats aan de rand van het dorpje dus konden we overal lopend naar toe
We waren  al vroeg op de camping rond 12 uur eerst maar even de was doen wat opruimen en smiddags zijn we het dorpje ingelopen het museum en  de oude historische gebouwen uit de pioniers tijd bezocht
Ook is er een story  van de infamous  bushranger Capitain Thunderboltuit die tijd die steelde van de rijken en gaf het aan de armen eigenlijk een soort Robin hoed maar hij is wel anders geëindigd al Robin hoed
Maar hij is wel gepakt door de rijken en doodgeschoten
Een lokaal zwart biertje gedronken in de gezellig dorpsbar en dat was  nog lekker ook

Alle mensen hier zijn zo vriendelijk iedereen als je ergens binnenkomt vragen ze in het Engels hoe gaat het ermee en beginnen van alles te vertellen de mensen hier leven wel heel relaxt. Als je iets vraagt krijg je een antwoord niks is te moeilijk Het is van maak je niet druk wat vandaag niet lukt dan morgen of een andere keer .Zelfs in het verkeer niemand toeterend of scheldt als je iets verkeerd doet in het verkeer.Of bumper kleven als ze niet gelijk voorbij kunnen Als je ergens staat wordt altijd gevraagd is er iets kunnen we helpen  Niks is te veel
Nederlanders zijn daar niet zo goed in lopen voorbij denken meer aan zich zelf Misschien niet iedereen maar het grootste gedeelte wel
Ook blijkt dat we hier op de hoogste camping van australie zijn Deze ligt twaalfhonderd meter boven de zeespiegel
Men zegt omdat de lucht erg dun ben je eerder vermoeid
Gisteravond gegeten in het gezellige dorp clubhuis (Chinees eten ) maar wat krijg je hier veel lukt niet om alles op te eten een portie is zeker genoeg voor twee personen
Maar eet je niet op krijg je in bakjes mee naar huis (hier heel gewoon )
In het moderne  dorp clubhuis kun je ook pokeren en gokken waren ongeveer 20 gokautomaten
Dus ook wat spelletjes gespeeld zelfs 40 dollar gewonnen
Ook hadden ze daar heerlijke witte Australiese   wijntjes en biertjes
We hoefden maar vijf minuten te lopen waren weer bij de camper
Slapen en morgen gaan we kijken voor te golven hier is ook een golf baan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade