27 oktober duiken en Whitehaven beach

27 oktober 2013 - Townsville, Australië

27 oktober duiken en Whitehaven Beach

Om zeven uur werden we opgehaald bij de camping voor onze trip duiken en bezoek bij het Whitehaven beach
Je wordt bij de haven afgezet en ga  je op de boot
Eerst vaarden we naar Whitehaven beach dat is een eiland kan je alleen met de boot naar toe.Het is anderhalf uur varen
Je gaat vanuit de grote boot met een ander klein bootje naar het eiland

Whitehaven Beach is een bezienswaardige plek op Whitsundayeiland, aan de oostzijde van Australië en is gelegen bij het Groot Barrièrerif. Het gebied op dit eiland staat bekend om zijn hagelwitte zandstranden, rust en tropische schoonheid

Dan volgt er een wandeling naar de uitkijkpunten en daarna kun je zwemmen of rond kijken Het is zo mooi dat zuivere wit en fijn zand.
Het zand is zo fijn en schoon dat het door de NASA  wordt gebruikt om lenzen te maken
Er zijn maar twee plaatsen op de wereld met dat kwaliteit zand
Daarna weer terug met het kleine bootje naar de grote boot

Lunchen en weer een uur varen naar de  Barrier Rif uur varen naar de duikplekken
Was een spannend avontuur met vieren en de divemaster werden we weer naar het duikplek gevaren Je zit dan met je duikuitrusting aan op de rand
Op commando van een twee drie  go allemaal te gelijk achter over erin en gelijk naar beneden

Was mooier als de eerste keer maar het zicht was beperkt tot ongeveer 10 meter

Na onze eerst duik werden we weer opgehaald uit de zee met dat kleine bootje hangend aan de zijkant aan touwen werden we weer naar de naar de grote boot gevaren
Perslucht om wisselen weer in het kleine bootje voor de volgend duik en op de zelfde manier

Was wel hard werken maar was weer een dag met avontuur

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl