15september2014 vertrek met caravan Nasr Frankrijk Spanje Portugal

22 september 2014 - Douville, Frankrijk

Onze eerst vakantie met de caravan richting Portugal eerst trouwt onze oudste zoon op vrijdag 12 september met Rian
Weekend daarna nog gezellige dagen gehad met onze kinderen en kleinkinderen
En 15 september is onze tocht begonnen richting Portugal
Na een week toch maar besloten om een blog bij te houden

Aangezien we nu een week onderweg zijn
Maak ik een verhaal van deze week

Begin bij het begin van ons vertrek op maandag 15 september
We hebben die dag zeker rond de 550 kilometer gereden binnen door
Onze eerste stop was in Normandië Neufchatel en Bray
De camping was een pittoresk oude hoeven en we stonden onder de appel bomen
Besloten om twee dagen  te blijven 15 en 16 september
En de volgende dag 16 september de grotere plaats Dieppe bezocht
Dieppe ligt aan de zee en is een mooie  oude stad met een vissers haven
De boten komen smorgens binnen met vis en aan de haven op de vismarkt gelijk verkocht
Daarna de kathedraal bezocht en door de oude stad gewandeld heerlijk wat gedronken op het terras in het centrum bij de oude haven
Op de terug weg wat lekkere dingen en wijn gehaald
Heerlijk gegeten en wijntje gedronken
18 september
Twan jarig 64 jaar
Ontbijten  caravan achter de auto en weer verder
Onze rit zou deze dag maar 100 kilometer zijn want door de bergen en dorpjes gaat het wel langzamer doe je er zeker twee en half uur over
Maar is ook wel erg mooi om de omgeving te zien en je rijd door allerlei pittoresk dorpjes
Beter dan al die saaie autowegen en tenslotte hebben we de tijd
Onderweg in auto kregen we telefoontjes van de kinderen met de felicitaties
Bedankt allemaal
De tweede camping was Du Bois de Chievre in bonneval smiddags het plaatsje bezocht
Koffie met gebak op en laat gegeten
De champagne die we mee hadden gekregen van Evert om op te drinken met Twan zijn verjaardag daar zijn we niet meer aan toe gekomen
Maar die staat nog steeds koud tot een andere gelegenheid
Maar het komt zeker van Evert !!!
De derde camping richting Blois daar hebben we drie dagen op camping parc Du val de Loire  in Mesland gestaan
Erge luxe camping erg mooi met zwembaden binnen en buiten
De eerste dag gezwommen en relaxt
Tweede dag  het kasteel in chambord bezocht
Was super en heerlijk weer
Kasteel van chambord een versterkte burcht die vanaf de X11de eeuw is bekend chambord is op een ruime open plek midden in de bossen een ideaal koninklijk verblijf gebouwd een luisterrijk jachtslot voor goden en legendarische koningen
Het kasteel staat op een opervlakte van 5500 hectaren binnen een ommuring van 33 kilometer
Het werd bewoont door koningen doordat er geen erfgenamen meer waren is het door de Franse staat gekocht in 1930 voor 11 miljoen Franse francs
Nu is het een erfgoed van Unesco
De volgende dag de oude middeleeuwse stad Blois bezocht en het kasteel van Blois
De entree was zelfs gratis in verband met de monumenten dag normaal kost de entree 14 euro per persoon
Reeds in de 1Xde eeuw is er sprake van een kasteel van Blois het betreft hier waarschijnlijk het kasteel dat Tibaud  le Tricheur,graaf van Blois inrichtte en verbouwde
Gedurende 250 jaar zouden zijn opvolgers deze leengoederen in handen houden en er zelfs champagne aan toevoegen
Na bezoek aan kasteel heerlijk wat gedronken en op terras gezeten midden in de oude stad van Blois
Daarna weer terug naar de camping
En de volgende dag weer door naar de volgende camping Poitou-Charentes in Condac
Twee dagen gestaan eerste dag wat klusjes gedaan en de tweede dag zijn we het stadje Ruffec gaan bezoeken
Morgen gaan we de 23september gaan we weer verder

1. Evert:
    23 september 2014
    Vet cool, veel plezier en zie die champagne foto wel voorbij komen!

X fam van esch
  2. Peter Pijnenburg:
    23 september 2014
    Wist niet dat jullie weer 'en route' zijn. Hoe lang blijven jullie weg?
    Zal jullie nauwkeurig volgen.
    Heel veel plezier!!!
  3. Bep en Bert:
    Hallo Twan en Lisette,
    Had al een paar keer op jullie blog gekeken maar was niet bijgewerkt. Waren evengoed op de hoogte via "berichten" en SMS en telefoon.
    Heel veel reisplezier en geniet er van.
  4. Jeanne:
    24 september 2014
    Hi Lisette en Twan,
    Wij zijn inmiddels weer bekomen van de hectiek rondom de 'open dag' in Nederweert-eind en het was een gave dag.
    Wij wensen jullie een hele mooie reis toe, prachtig weer, veel plezier,lekker eten verrukkelijke wijn etc.etc.
    Kortom geniet! Groet, Jeanne