14- 15-16 September op Camping Tournon hPA In Tain-l Hermitage

17 september 2020 - Tain-l'Hermitage, Frankrijk

14 september

Om 9 uur vertrokken naar de volgende camping Tournon sur Rhône in Tain -l Hermitage

De rit is ongeveer 295 kilometers de rit was binnendoor en we konden goed doorrijden door mooie dorpjes en vele mooie vergezichten

De plaats  Tain-l'Hermitage is een gemeente in het Franse departement Drôme en telt 5503 inwoners. De plaats maakt deel uit van het arrondissement Valence. In de Romeinse Tijd was de naam Tegna. Het lag op de verbindingsweg tussen Lyon en Marseille; de weg liep langs de oevers van de Rhône.

Nog even onderweg gestopt  bij Carrefour voor boodschappen in te slaan

Camping ligt aan de Rhône bij het stadscentrum aan de oever van de Rhône

Om drie uur kwamen we aan op camping Het was ondertussen erg warm geworden zeker 33 graden Omdat we van te voren een mail hadden gestuurd of ze open waren en hoe het daar was met de COVID Er waren geen problemen en de camping was open.En omdat de camping al bijna vol stond  had ze voor ons al een plaats  gereserveerd aan de  Rhône

Was mooie plaats maar stonden veel bomen dus onze satelliet werkte niet Dus toch maar ander plek gevraagd Ze had er nog een plaats voor de satelliet maar wel bij het zwembad

Camper dus  daar neer gezet en  aangesloten aan de stroom Het was zo warm dus eerst maar even afkoelen in zwembad dat was heerlijk ondertussen was het alweer 5 uur dus dan is het tijd voor de koud witte wijntje en vanaf onze plaats uitkijkend op de Rhône en de boten zo vanaf je plaats alles varend voorbij ziet komen hebben we weer een mooi plekje

Morgen de boel beetje verkennen we hebben de tijd want zullen hier zeker wel een weekje zijn

15 september

Vanochtend om 8 uur was het al warm al 25 graden  Even brood gehaald bij de bakker Na ontbijt zijn  we gaan fietsen

Vanaf de camping is er een prachtig fietspad je fiets zo langs het water er zijn  verschillende routes om te fietsen

Maar nu gaan we naar plaatsje Glun .Het is erg rustig je komt af en toe een fietser tegen Wordt weer steeds warmer

Glun is een gemeente in het Franse departement Ardèche (regio Auvergne-Rhône-Alpes) en telt 614 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Tournon-sur-Rhône.

Bij Glun is de stuwdam daar overheen gefietst en zo weer aan de ander kant terug gefietst naarTain -l Hermitage
Op de terug weg kwamen we langs de ander camping die we eerst hadden uitgezocht maar gelukkig dat we die niet hebben genomen ligt naast gemeente zwembad maar die was natuurlijk gesloten in verband met COVID  en ook veel  verder van het centrum af
Waar we nu zijn loop je zo het centrum in en zitten we ook mooi aan de Rhône met een mooi uitzicht op de stad en wijngebieden

Op de terrasjes is het rustig En restaurants ook maar zal wel met de COVID te maken hebben

Het valt me wel op dat we velen Nederlanders op de campings tegen komen(senioren ) Die in voorjaar nederland hebben bezocht en nu naar Frankrijk gaan in de gebieden waar je nog terecht kunt in verband met de COVID En ook de druktes vermijden

Werd smiddags al erg warm zeker over de 35 graden bij terug komst op camping gelijk zwembad in gedoken We lopen  zo vanuit de camper het zwembad in dus zwemmen en terug naar de  camper en lekker zitten in schaduw aan de Rhône met  lekker koud wit wijntje  uitkijkend op de Rhône Mooi gezicht met de varende boten die je voorbij ziet komen

16 september

Wordt hier al weer erg warm Om een  uur is het al 35 graden In de schaduw en windstil  Dus we blijven  vandaag hier maar op de camping
Gewoon relaxen zwemmen en niks doen

Morgen weer een nieuwe dag om te fietsen

1. Jeanne:
    17 september 2020
    Nog veel koud’s en dan allez trottoir!
  2. Jan en Joke.:
    17 september 2020
    Mooi aan het verdelen tussen rust en actief bezig zijn. Trots en jaloers zoals jullie het doen. Veel plezier en morgen feestje. Alvast van harte.
  3. Frans Schoormans:
    18 september 2020
    Wat een mooie reis en jullie geniet zo van leuk om te horen. Beste Twan alsnog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. met zo'n reis is al een verjaardag cadeau. wij zeggen nog een prettige voortzetting met deze reis.