10 november van Murrurundi naar Cessnock

10 november 2013 - Cessnock, Australië

10 november vertrokken vanuit Murrundi naar Cessnock

Vandaag het weer is erg winderig en bewolkt met af en toe beetje regen echt een sombere dag
En vandaag is zondag dan is er niet zoveel te beleven

Onze rit ging vandaag door de Hunter Valley Wine country
Super groot wijnstreek
Dus wel even naar de wijn proeverij en keuren Nou er waren vele wijnen jonge en oudere wijnen Rood wit rosé of mousserend
De wijn  was heerlijk
We hebben verschillende goed wijntjes gekocht Voor we Australië verlaten moten ze wel op zijn
Dus vanavond heerlijk wijntje met  kaas

De Australische wijnindustrie zag in 1788 het licht in New South Wales
Maar pas in de negentiende eeuw legden wijn pioniers  als  George  Wyndham en Dr.Henry Lindeman wijngaarden aan in buitenposten als de Hunter Valley
Tegen 1850 was al duidelijk dat de  druivensoorten als de Shiraz' en de Sémillon  het daar goed deden.
In 1858 waren ook in Mudgee   al wijnstokken aangeplant , maar de regio kreeg pas echt bekendheid toen  de grote producent Orlando Wyndham zijn activiteiten  in de Hunter Valley  uitbreidde naar Mudgee
Sindsdien is de regio steeds trotser geworden op zijn wijnen vooral de Shiraz,Cabernet Sauvigon en Chardonnay
Tegenwoordig is de New South Wales de op twee na grootste wijnstaat van
het land
Op een oppervlak  van  37.400  ha groeien de wijnstokken van bekende producenten als Lindemans ,Wyndham ,Tyrrell's  en McWillams's
Een presentatie die niemand twee decennia geleden,  laat staan twee eeuwen terug voor mogelijk had gehouden

Vandaag blijven twee dagen op de camping in Cessnock