30en31oktober van Capricorn caves,Mont Morgon naar Cania Gorge nationaal park

30 oktober 2013 - Rockhampton, Australië

30 en 31 oktober van Capricorn Caves naar Mount Morgan en Cania Gorge nationaal park

30 oktober
Onze route vandaag naar mont Morgan is nog  23 kilometer over de A1 tot Rockhampton en daarna volgen we de route over de A3 naar Monton
De A1is de hoofdweg langs de kust naar Sydney maar is een saaie weg en erg toeristisch
Dus besloten om de A3 te  pakken is meer binnen door naar Sydney  met mooier natuur en meer berglandschappen
We zijn langs Mount Morgan,Biloela gereden van daaruit naar Lake Cania naar nationaal park Cania Gorge.En een camping plaats gezocht op het Nationaal park Cania Gorge daar blijven we twee nachten
Morgen willen we een triles gaan doe door de bergen van totaal 15 kilometer

31oktober
Besloten om 7 uur te beginnen aan onze trile door de bergen van 15 kilometer
Ochtendsvroeg is het beste om de tocht te maken is nog heerlijk koel Goed uitgerust en genoeg water en muggen spray in onze rugzak gingen we op pad
In die oerwouden stikt het van de vliegen en muggen
Eerste stuk gingen we langs rotsen de Big Foot en weer verder langs twee rotsformaties de Dripping Rock en The Overhang de  paden waren erg smal en ongelijk vele stenen je moet goed uitkijken waar je loopt
Was erg mooi je loopt langs een droge bedding van een bergstroom  je zag veel grote dikke eucalyptus  bomen was wel klauteren regelmatig omhoog en weer omlaag langs de droge bedding was een hele klim maar met af en toe even rusten
Er was nog een pool (Fern tree pool )met wat overig gebleven water van de waterval met de nodige muggen en ongedierte weer omhoog naar het uitkijkpunt  (Giant Chair Lookout ) met een mooi uitzicht over het landschap
Van het uitkijkpunt was het weer flink klauteren naar beneden

Het volgende stuk was weer verder omhoog over de rotsen naar .....
Wederom weer een hele klim langs de bergen .Bovenin waren twee Caves de Two story caves en de dragon caves
Vroeger woonde daarde abigornalsm (zie de beschrijving)
Ben er in geweest was een wildernis maar gelukkig geen slangen tegengekomen
Die zijn er wel
Ook is dat een ontmoetingsplaats voor vele dieren geworden Ook vliegen er  vele vogels papegaaien en verschillende soorten grote vlinders rond  in het woud .
Totaal hebben we 5 uur rond geklauterd over de bergen En het was er zo stil dat je alleen maar dierengeluiden en het ruisen van de bomen hoorden En we waren de enigste daar we zijn niemand tegengekomen
Het was een super mooie vermoeide ervaring
Zullen morgen wel spierpijn hebben maar dat gaat over en vergeet je.
Maar onze ervaring blijft en vergeten we niet
Morgen weer verder over de A3 richting Monte

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reintje:
    3 november 2013
    Dat klinkt prachtig, vooral die grote vlinders. Zet je die op de foto voor mij?!
    X van Ons