19,20 en 21 oktober

21 oktober 2013 - Yungaburra, Australië

19 oktober

Vandaag erg lekker temperatuurtje van 30 graden
Het is van de camping ongeveer 1 kilometer lopen naar het centrum van Port Douglas met vele winkels en restaurantjes.Daarna nog naar de haven gelopen en de duiken besproken morgen vroeg om half 9 vertrekt de boot vanuit de haven naar de duikstekken
Verder nog twee uur gewandeld port Douglas bekeken  op tijd gaan slapen
Morgen weer een drukke dag  met twee duiken

20 oktober

Vandaag ongeveer 20 min lopen naar de haven daar aan boord gegaan
Dit was een catamaran en die 30 knopen per uur vaarde
Het was een uur en vijfenveertig minuten varen op de ruwe zee naar de barienrif
Vele werden zeeziek zaten constant met een kotszak voor de neus
Maar ik had een pilletje ingenomen en heb er niks gelukkig van gemerkt
Twan had nergens last van en heeft ook niks ingenomen

Papieren invullen het valt ons op dat ze hier erge strenge regels hanteren dus je moet goed op letten wat je invult
We kregen een briefing nou die duurde lang ruim een half uur Leek wel of je weer met je eerste duik gaat beginnen
Maar uiteindelijk  het water in Er waren veel duikers metalen een padi open water brevet dus je blijft op 20 meter
Een  divemaster met negen personen is wel erg veel dit hebben we nog nooit meegemaakt
Eenmaal in het water was het erg rommelig iedereen ging een beetje zijn eigen kant op.Dus in het water was er geen enkele regel
Er waren verschillende duikers die al na 20 minuten bijna geen perslucht meer hadden en werden weer naar boven begeleid
Terwijl wij lucht hadden voor nog 40 minuten
Je blijft dan beneden wachten tot de divemaster er weer aankomt en zet je duik dan weer voort
Hetzelfde geld ook voor de tweede duik
We hadden een erge hoge verwachting van wat we daar beneden zouden zien op de baierrif Tenslotte heeft iedereen erover dat is geweldig en moet je gezien hebben
Eigenlijk waren we teleurgesteld iedereen praat over de Barbie rif en in bijzondere Douglas
Want  er word gezegd daar zijn de mooiste duikstekken
Nou we hebben ze mooier gezien en onder andere in balie

21 oktober

Vandaag zijn we van port Douglass naar de  Tinarroo Leek  gereden
We hebben de weg binnendoor genomen
Was een subtropisch landschap met vele  oude hogere bomen en vooral  veel wilde bananen bomen
Onze weg vervolgd met vele steile hellingen dwars door de bergen met mooie uitzichten
Onderweg hebben we veel suikerriet plantages gezien dit gebied is ook een van de grootste suikerriet plantages en de verwerking ervan in Australië

Om half vier kwamen we aan op de camping bij het Tinarroo Leek
Morgen gaan we  de omgeving verkennen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reintje:
    21 oktober 2013
    Jammer zeg, dat die duiken zo tegen zijn gevallen...
  2. Jan en joke:
    21 oktober 2013
    hoi daar zij jullie weer met een ander vervoer middel , een camper .Dat is wel heel luxe camper zo met zijn tweetjes , maar jullie hebben nog een hele rit voor de boeg dus een beetje comfort is wel gewenst .Jammer van de teleurstelling met het duiken volgende keer beter .Ik hoorde op de radio dat er hele grote branden zij bij Sidney , jullie uitbestemming dus pas op en wees voorzichtig .Gr en nog veel plezier J.W. en J
  3. Hugo van Esch:
    21 oktober 2013
    Hè avonturiers! Twan goed bezig man, 30 knopen over de ruwe zee en geen verschijnselen van zeeziek... Volgende keer met een surfplank! Eerst maar een je metaal uit je heupen halen. Van Raak heeft er al op geboden. Jammer dat de gbr tegen viel. Ach ja, jullie hebben de duik afgevinkt. Wel oppassen met die bbq van julie voordat je het weet staat er een heel bos in brand! Geniet ze en we tango'n weer! Kus Daantje Reintje en Hugo