17 november van Lithgouw naar Mont Tomah en Vinyard

17 november 2013 - Lithgow, Australië

17 november van Lithgouw naar Mont Tomah  en Vineyard

Vandaag toen we opstonden regende het en was erg fris
Volgens de weerberichten zou het de hele dag regenen
De rit is van Lithgouw maar  Mt Tomach en daarna naar de camping
We kwamen langs de zig zag Railway die gesloten was toch maar even kijken
Het was erg stil niemand te zien
Ook kwamen we langs de afgebrande bossen in de Bleu Montions
De bosbranden van oktober
Sommige stukken afgebrand bos stonken nog naar brandlucht Maar ook zag je weer nieuw groen tussen het afgebrand geheel
eigenlijk is het heel bijzonder dat je in zo,'n korte tijd weer verschillende planten ziet opkomen
Voor ons wel heel bijzonder we hebben twee gedeeltes van de Bleu Montions gezien

Verder door naar Mont Tomach Botanic Garden

De Mont Tomah is de afdeling koel klimaat van de Royal Botanis Gardens in Sydney het gaat om een bergrug op duizend  meter met uitzicht over de noordelijke Bleu Montions
Het is een van de hoogtepunten van de Bleu Montions
Er is Acht en twintig hectare met gazons ,bossen een formele tuin een rotstuin en een vijver
Zeer interssant zijn de hier groeiende inheemse  en exotische plantensoorten

We wilden op de camping gaan staan in het nationaal park Wollombi .Volgens de gegevens was daar een camping in het natuurpark
Dus de weg vervolgd naar dat bewuste camping plaats hoe verder we het natuur gebied in gingen  hoe slechtere en smaller en steiler  de weg werd
Echt een smalle grevelweg   langs de afgronden
Was wel erg mooi om te zien maar ook heel erg eng
Het werd steeds modderiger en  begon steeds harder te regenen
We wilde draaien om terug te gaan .Maar dat ging niet het was te smal om bij de afgronden te draaien
Dus maar gewoon verder en we gingen steeds verder omhoog
Uiteindelijk kwamen we een bordje tegen daar stond op dat het alleen maar was toegestaan in dat gebied  als je een vergunning had
Gelukkig konden we daar draaien naar zeker twintig keer steken konden we de weg weer vervolgen naar beneden
Dus weer langs die enge afgronden terug maar was ook wel weer heel erg spannend
Camping opgezocht in Vineyard
Aangezien hier in dit gebied niet zoveel campings zijn gaan we morgen nog voor vier dagen naar de kust

1. Peter Pijnenburg:
    18 november 2013
    Wat een prachtige reis maken jullie toch!
    Wanneer komen jullie ook al weer thuis.
    Geniet er nog van, Peter
  2. Bep en Bert:
    20 november 2013
    Nog een paar dagen en jullie prachtige reis zit er op.
    Vooral het laatste stuk was avontuurlijk omdat jullie zelf de weg bepalen.
    Ook wij hebben jullie reis gevolgd en beleefd via de reisverslagen en foto's.
    Twan en Lisette nog een paar fijne laatste dagen en tot ziens in Het frisse Nederland