13 oktober helicoptervlucht

13 oktober 2013 - Yulara, Australië

Vandaag na het ontbijt werden we opgehaald om half 11
voor onze helikopter vlucht
Vanochtend was het maar 28 graden en winderig.
De vlucht was in twee gedeeltes .
Eerste vlucht was  in een vier persoons helikopter en duurde vijftig minuten
We vlogen eerst  over de grote zoutvlaktes. Vanaf een afstandje schittert het witte zout en steekt mooi af tegen het rode zand. Enkele malen per jaar vullen de meren zich met regenwater waarna het water in de droge periode weer verdampt. Het zout in de uitgestrekte meren blijft achter

En weer verder naar de Kings Canyon de Kings Canyon is een omhoog gedrukte steenmassa
door de druk van de bodem zo ongeveer vijfhonderd zestig miljoen jaar geleden zijn deze canyons  ontstaan

Daarna zijn we in de buurt van de Kings Canyon geland
na een korte pauze van ongeveer 15 minuten  hebben we nog een wandeling van  45 minuten gehad door de Kings Canyon
Na de wandeling nog even een biertje gedronken
Werden daarna weer naar de helikopter  plaats gebracht

En onze tweede vlucht vlogen we met een iets grotere helikopter daar konden 5 personen in
Tweede vlucht vlogen we over de  de Ayers rock en Kata  Tjutja
De Kata Tjutja wordt door de  arbigonals  gezien als hoofden die uit de grond komen en houden daar rituelen voor hun doden

Ayers Rock, of Uluru, zoals hij vandaag de dag heet, heeft een complexe geologische geschiedenis. Vroeger werd Uluru wel als de grootste vrijstaande steen ter wereld beschouwd, maar hij blijkt in de aarde te zijn verankerd tot zes kilometer diepte.

vanuit de helikopter is het een belevenis je ziet een grote rots of steen uit de grond komen van 360 meter hoog Het is de enige in zijn soort en van de wereld.
De arbiginals beschouwen het als een heilige rots en houden daar rituelen

Was heel bijzonder en ontzettend mooi om dit vanuit de helikopter te hebben gezien
De foto's en filmpjes komen later het lukt niet van hieruit internet is weer hopeloos  probeer het morgen op onze nieuwe plek
Ook de foto's van 11 en 12 oktober

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanne:
    14 oktober 2013
    Hi Wereldreizigers,
    Vraag; waarom slapen jullie in hotels?
    Jullie hebben toch een camper?
    Verders mooi om te lezen hoe jullie down under ondergaan.
    Liefs, Jeanne
  2. Anita bijl:
    14 oktober 2013
    Het lijkt me een fantastische ervaring allemaal.
    Wat is het leventje hier dan ineens 'saai'.
    Geniet er van he?
    Liefs, Anita