11 oktober naar Ribeira en Dunas de Corrubeda Parque Natural

11 oktober 2014 - Ribeira, Spanje

Vandaag niet te geloven werden wakker en wat regen volgens mij is het weer Nederland beter
Om 12 uur werd het beter zon kwam door dus naar Ribeira grotere stad aan zee
Gesitueerd in het uiterst westelijke gedeelte  van de streek Baranza en is tevens een plaats waar de traditionele cultuur van de landbouw en veeteelt van de dorpen waar vele van de figuren van de literaire werkstukken van Valle Inclan rondzwieren  met de mensen van de zee,die vaak hun leven opofferen in de visvangst Santa Uxia,Palmeria,castiners,Aquino en corrudedo
SantaUxia de ribeira is een bevolkte plaats van meer 25.000 inwoners  het welkte gerangschikt staat op de zesde plaats in grootte  van de provincie cruña en een van de belangrijkste havens  van de kust Galacia
Ook was er een grote markt aan de haven waar vele groente en streek producten werden verkocht
Daarna wat geluncht en verder gereden langs de kust  door vele kleine dorpjes en verder naar Duas de Corrubedo.Parque Natural
Ligt op een hoogte van 600 meter  de berg was we 12 % met vele haarspeldbochten
Prachtig park met vele wandelgebieden er zijn wandelroutes uitgezet van 10 tot 25 kilometers
Ook is er een vaste  weg naar de top met stops voor de uitzichten
Van die hoogte uit kijk je zo op onze camping plaats

1. Reintje:
    12 oktober 2014